lauantai 13. huhtikuuta 2013

niitä helvetin pieniä asioita

Mä aina hoen sitä, että elämässä pitää muistaa ne pienet asiat joka päivä, niin on onnellisempi. Koen ehkä nyt kuitenkin vähän tarvetta tarkentaa.

Jos sulla on jatkuvasti ongelmia terveytes kanssa, sun työpaikka ja työkaverit on perseestä, etkä pääse opiskelemaan, sulla ei oo ystäviä ja oot järjettömissä veloissa, niin ei ne pienet kivat asiat välttämättä hirveesti lohduta. (Ajatellen tietysti, et sua vaivaa edellä mainitut asiat, kai sitä joku tosiaan voi pidemmänkin päälle pystyä asennoitumaan totaalisen hälläväliä.) Ei se välttämättä se naapurin söpö kissanpentu tai hiirenkorvat puissa hirveesti saa sua tuntemaan itseäs onnelliseks ja tyytyväiseks.

Minä en aio koskaan väittää, että pelkästään niillä pienillä asioilla sais itsensä onnelliseks.
En minä ainakaan siinä onnistuis, voin olla siitä aivan varma.

Mut pointti minun mielestä on niiden asioiden huomaamisessa. Siinä, et oikeesti vähän katselee elämänsä keskellä ympärilleen.

Mä väitän, ettei kenellekään oikeesti tee pahaa katsella ympärilleen ja poistua sieltä oman pään sisältä, omien ongelmien keskeltä. Väitän jopa, et se auttaa niiden ongelmienkin kanssa. Ehkä pistää niitä oikeeseen mittakaavaan tässä maailmassa, tai sitä saa itse edes sitten hetkeksi jotain muuta miettimistä ja ehkä energiaa taas sitten lisää niiden ongelmien ratkomiseen.

Elämässään ympärilleen katsomalla sitä on kummasti myös enemmän läsnä hetkessä. Tää varsinkin on mulle tärkeetä. Tottakai sitä saa ja pitääkin välillä hukkua ajatuksiinsa (ilman tätä ei välttämättä edes selviäis), mutta itse ainakin koen rentouttavaksi ja avartavaksi pällistellä mitä muuta täällä maailmassa tapahtuu, muualla kuin oman pään sisällä.

Ei kommentteja: