tiistai 26. marraskuuta 2013

marraskuisia terveisiä

Nii. Blogin nimi on marrasaurinko ja tuntuu, että marraskuut on sitä hiljaisinta aikaa tässä blogissa. Viime vuonna hiljaiseksi veti pään kunto, ei sieltä löytynyt yhtään ajatusta, ei onnellista eikä surullista, josta olisi voinut kirjoittaa. Ja minähän en tunnetusti kovin kummallista aivopierua tarvitse, että tekstiä syntyisi, mutta vuosi sitten tilanne oli aika jäätävä. Tyyntä myrskyn alla.

Tänä vuonna sitten marraskuu näyttää blogissa tyhjältä ihan päinvastaisesta syystä. Elämää ja ajatuksia on niin paljon, ettei vaan millään ole jaksanut istua tietokoneen vieressä sen vertaa, että olisi tekstejään tänne siirtänyt. Että syy ei todellakaan ole se, etteikö niitä ajatuksia ja asiaa ja kerrottavaa ja mietittävää olisi ollut, en vain ole vaivautunut lähestymäänkään tietokonetta.

Kyllä minä jossain vaiheessa hankin sen netin omallekin kämpälle (ja ylipäätään olen sen verran kämpillä), että saan taas kuvia ja tekstejä tännekin laitettua, mut oon päättäny etten ota huonoa omatuntoa siitä, että tämä blogihomma ei ole siellä tärkeysjärjestyksessä ihan korkeimmalla. Ei sillä, että kukaan muu sitä minulta tavallaan vaatiskaan, kuin minä itse, mutta ehkä nyt sitten oon tehnyt itseni kanssa rauhan tämän asian kohalla. Mie tiedän, että kirjoittaminen on mulle tärkeetä. Siitä en luovu ja se pysyy elämässäki. Haluan kuitenki, että blogikin pysyy vähintäänki sillä listalla, vaikkei sitten top50 tärkeimmissä jutuissa oliskaan, eli kyllä mie sen ajan löydän tällekin asialle. (Niinku nyt ku oottelen, että Jenna kohta värjää minun tukan!)

Mutta huhhuh mikä kuukausi. Minun kuukausi. Marraskuu on ihana. Yrittäkääpä väittää mulle jotain muuta.

opettaja töyssy kurispanta hetkiä pimeydessä tavallista enemmän valoja ystäviä oikeita ihmisiä aikuinen? harmittaa, kun bussissa on valot kokoajan päällä. ilman ei näkisi ehkä kirjoittaa. tien päällä on hyvä olla, ei ole koskaan yksin ja kuitenkin on. vain minä ja rakkaani, tie. sydän vaatii kulkemaan. tässä maassa on jotain pahasti pielessä. KYLMÄ SÄÄ EI TEE IHMISISTÄ KYLMIÄ. merkkiuskollisuus, mistä se tulee? jokaisen sukupolven ja ihmisen omat valinnat. kapinaa alkoholilla, kuinka omaperäistä. lukemattomia hetkiä pohdiskeluun. nuuskamuikkusen rauha. tulinen nainen. pimeällä ei näy maisemia. lämmintä ilmaa tulee tuulettimesta, hankala löytää kirjoitusasentoa. myöntäisi, että tykkää siitä että saan raivostumaan, sekoamaan, lähelle hulluutta. voimakastahtoinen. temperamenttinen. ansaitsee vain vihaa? "vain hullut jään läpi sukeltaa" ja minä olen myrskyinen järvi.



Ei kommentteja: